Nem vagyok maradéktalanul boldog. 
Panel egy. Jó könyv. Nem tökéletes, de „A tökéletesség kizárólagosságra  tör, a kizárólagosság meg hatalomra… A tökéletesség kétségbe ejt, mert a  befejezettség érzetét kelti… Van egy jobb ajánlatom a tökéletesség  helyett. A kockázatos, de azonnali cselekvés, a gyors reakció,  elgondolni és felszínre hozni egy ötletet, megteremteni azt az  atmoszférát, amelyben megtörténhetnek a dolgok, amelyben elindulhat egy  gondolat, kézről kézre adják, kikerül az ellenőrzésünk alól és kinőheti  magát.”  
Panel kettő, megosztva. Egy képregényíró regényes élete képek  nélkül, illetve a képek hiányoznak ugyan, de le vannak írva, Budapest a  helyszín, egyszerre a múltban és a jövőben, és ha a képregényíró beszáll  egy taxiba és elhúz innen, akkor ez a város továbbra is itt marad  nekünk, mert itt is volt, a kollektív tudatalattinkban félelemként  beleírva. 
Angst – félelem, gyökértelenség, üresség, nihil, valaminek a hiánya;  magány, semmi, az értelmetlen élet kivetítődése, a kiüresedett  kapcsolatok közötti vergődés manifesztuma, cyberpunk agresszió és  depresszió, és lehullanak az ékezetek: „Itt vagyok a jovoben.  Poszt-bubble-cityben. Tokyo, Roppongi, netcafe, nem tudok aludni. Egy  picike helyen ulok egy feluljaro alatt, amelyet Tarkovszkij hasznalt a  Solaris forgatasakor. Kicsit remeg, ha folottem elhuznak a buszok.  Probaltal mar aludni kapszulaszalloban? Ne tudd meg. Kriptaerzes. Az  elozo napokban egesz jol ment mar, de most nyomasztani kezdett, ugyhogy  felkeltem es jaroma varost. Nagyon kemeny.” 
Nem, annyira nem kemény, elszökhetsz Tokioba, vagy megőrülsz, vagy  családot alapítasz, vagy elfelejted az emlékeidet és kávéháztulajdonos  leszel a semmi küszöbén – azért vannak alternatívák, vannak lehetőségeid  a választásra, te választod azt a szart, amiben vagy, te vagy az oka. 
Panel három. A városi gerillák a periférián mozognak, a látásod  perifériáján, és a hálózat perifériáján, tudsz róluk, de nem vagy azonos  velük, először magaddal kéne azonosnak lenned, hogy aztán valaki mással  is azonosulhass… 
Panel négy. Die Angst. Egyetlen hosszú utazás. 
Panel öt. A városi harcosok kézikönyve útmutató egy taxi rendeltetésszerű használatához. 
Panel hat. Nem, ez csak egy könyv, hogy kurva jó zenéket hallgass. 
 („Egész délelőtt néhány sor járt a fejemben. Egy rapzenekar nyomta  tegnap éjjel az FM 999-en, a Sensei Records műsorában teljes  terjedelmében, élő egyenesben közvetítették egy koncertjüket valamelyik  klubból. Elszántak voltak és hangosak. Határozott fellépés,  rajtaütésszerű, éles akció. Belém ragadt az a pár sor, ahogy a  lemezjátszó tűje megakad és mindig ugyanoda ugrik vissza. Ez a probléma  még a CD-korszakban sem szűnt meg, egyszer egy Keiko Soho nevű japán  énekesnő műsorát néztük egy diszkotékában, aki sírva omlott össze a  go-go táncosoknak megépített dobogón, mert megakadt a CD, a loop csak  nem akart véget érni, és tönkretette a műsort. Egy pillanatig még  tátogott rá, aztán sírógörcsöt kapott, leroskadt a csillogó fémrúd  mentén, majd mégis összeszedte magát és suhogós, ezüst ruhában, sárga  moon bootsban levágtatott az öltözőbe, s állítólag odabent megkísérelte  felvágni a hasát. A másnapi lapokban azt olvastam, hogy meg is tette, az  alkatrészeit a menedzserek tuszkolták vissza belé. A fejemben éppen így  ismétlődött a rövid részlet, bekattant úgy, mintha valami mechanikus  hiba büntetné a gépet. Először szórakoztat, aztán lassan őrjítővé válik.  Aztán az egész átalakul az agyban. Belegondolsz a jelentésbe, egészen  belegondolsz, alaposan, a fonémák szintjéig, lemész a mélyéig, minden  egyes szót, szótagot szétszedsz, ízlelgetsz külön-külön, felfedezed,  örülsz neki. Ha valamit szó szerint akként értelmezel, ami, a megőrülés  veszélye fenyeget. Ismételgeted a sort, aztán hiába unod meg, a ritmus  már dolgozik benned, olyanná válik, mint a mantrázás, elfoglalta az  agyban kihasználatlanul hagyott helyeket, már belülről mozgat.”) 
Panel hat. 
Panel hat.
A szöveg először a moly.hu-n jelent meg.
A fotó @kornél munkája.

 
	 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                